HFMB10101U FM, Mediesociologi og kulturanalyse

Årgang 2013/2014
Engelsk titel

Media Sociology and Cultural Analysis

Uddannelse
Studieordning for det tværhumanistiske tilvalgsstudium på BA-niveau
i Medier og Kultur 2007
Kursusindhold
Formålet med kurset er at nå frem til at forstå og analysere forholdet mellem massemedierne og deres samfundsmæssige kontekst, dvs. mediernes virkninger på individer, grupper og sociale strukturer, og på den anden side disse strukturers indvirkning på mediernes organisering, form og indhold. Hovedvægten lægges på en indføring i relevante mediesociologiske og kulturvidenskabelige teorier og forskningsmetoder og på konkrete analyser af medieprodukter ud fra såvel institutions- som receptionsperspektiver.
Målbeskrivelser
2005: Fagelementkode 47801010
2012: Fagelementkode HFMB10101E
Undervisning
Kan også aflægges som enkeltstående tilvalg
  • Kategori
  • Timer
  • Holdundervisning
  • 42
  • I alt
  • 42
Point
15 ECTS
Prøveform
Andet
Fri, skriftlig hjemmeopgave med bunden mundtlig sagsfremstilling med forberedelse.
Kriterier for bedømmelse