HFKK00379U KA-tilvalg: Kommunikation

Årgang 2013/2014
Engelsk titel

Communication

Uddannelse
Litteraturvidenskab
Kursusindhold

I Kommunikation arbejder vi med at bruge kommunikation strategisk. Det kræver, at man kan analysere en situation korrekt, herunder afsender, målgrupper og kommunikationskanaler, og derefter finde de rigtige løsninger. Det kræver en grundlæggende viden, som vi henter i kommunikationsteori, diskussioner i klassen, modeller og skabeloner samt besøg på virksomheder og offentlige organisationer. Fra disse kilder vil kursisterne få indblik i både praksis og teori, og hvordan de går hånd i hånd, når man skal lave en god strategi. Kurset slutter med at kursisterne producerer en kommunikationsstrategi, som man ville lave den i en organisation eller virksomhed. Den skal altså være virkelighedsnær frem for teoretisk anlagt.

Gennem modulet vil du få kendskab til styrker og svagheder ved kommunikationsformer såsom kampagner, netværk, plakater, personaleblad, sociale medier og pr-tekster. Det strategiske vil dog være i fokus, så gennemgangen af konkrete kommunikationskanaler vil ikke være dybdegående. Vi vil i mindre omfang også lave nogle konkrete produkter, der kunne indgå i din strategi.

Kurset træner dig også i at kunne fremlægge din strategi for et professionelt publikum. Her vil underviserne ud fra deres erfaringer indføre dig i de spørgsmål og ønsker, du ofte vi møde.

Kurset er et KA-tilvalg, og der er en speciel ansøgingsprocedure for KA-tilvalg på IKK. For ansøgningsprocedure se: http://kunstogkulturvidenskab.ku.dk/uddannelser/studiestart/ka_tilvalg/

Forelæsning
  • Kategori
  • Timer
  • Eksamen
  • 84
  • Forberedelse
  • 300
  • Forelæsninger
  • 33
  • Vejledning
  • 3
  • I alt
  • 420
Point
15 ECTS
Prøveform
Mundtlig prøve
Hjælpemidler
Alle hjælpemidler tilladt
Bedømmelsesform
7-trins skala
Censurform
Ekstern censur